In Memphis (21-04-2009)

img_3609

Na het ontbijt in het hotel richting Grace Land. Het is weer fantastisch weer.
Het idee dat Elvis daar heeft rondgelopen heeft natuurlijk wel wat maar overigens is het één commercieel circus. Alles waar je naar kijkt of wat je aanraakt kost geld. Een stuk rond “the estate” gelopen en toen foto’s gemaakt van “the Mansion” en twee vliegtuigen die op het terrein staan. Een zee van souvenirshops.
Na Grace Land naar Stax, een museum voornamelijk over dat label en de soul artiesten die voor dat label werkten. Behoorlijk uitgebreide expositie waarin de oorsprong en de ontwikkeling van soul tot uiting komt. (Nog een DVD gekocht met materiaal dat in de expositie wordt gebruikt en Hans een Cd-box.
Vervolgens naar de Sun studio, het label waar de rock and rol startte en bekende artiesten voortbracht zoals Elvis Presley, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins en Johnny Cash. Je maakt kennis met de ontwikkeling vanaf de jaren 50 via een rondleiding. Veel originele objecten en geluidsfragmenten.
Tot slot naar het Cotton museum dat is gevestigd in de toenmalige katoenbeurs. Memphis speelde een grote rol in het produceren en vooral het verhandelen van katoen. Je maakt kennis met de ontwikkeling van plantages en het oogsten van katoen. Dat loopt vanaf de inzet van slaven tot het automatiseren van oogsten en verwerken van katoen met apparatuur van John Deer. Ook de muziek die is voortgekomen uit dat proces.
We moesten nog eten en boodschappen doen. We hebben daarvoor Walmart bezocht en gelijk ook kleren aangeschaft. Relatief goedkoop, spijkerbroeken van Wrangler voor ca $ 16,-.Toch maar weer gezond gegeten: een salade.
Teruggekeerd in het motel kwam Hans er achter dat z’n fototoestel verdwenen was. We konden met geen mogelijkheid bedenken waar hij het was kwijtgeraakt. Alles nagekeken en teruggereden naar de plaatsen waar we zijn geweest nadat hij het voor het laatst had gebruikt, helaas….
Als het niet alsnog tevoorschijn komt morgen aangifte doen. Behoorlijk vervelend, vooral wat betreft de foto’s. We zien morgen weer verder.
Morgen staat de eerste helft van de route naar New Orleans op het programma.

6 Reacties to “In Memphis (21-04-2009)”

  1. eveline Says:

    Hallo Heren,

    He jee wat een toestand, met het fototoestel, vooral erg jammer van de foto’s.
    Hopen dat hij toch ergens te voorschijn komt! Gelukkig heeft Han ook foto’s gemaakt (neem ik aan) en heb je nog wel de film die je gemaakt hebt maar het blijft heel zuur.

    Ik hoop dat dit niet te veel verpest en dat jullie snel weer 100% kunnen genieten van al het moois en indrukwekkends om jullie heen.

    Dikke kus Eef

    • hanvanaalst Says:

      Hallo Eef en Jorin,
      Ik heb het geweldig Nasville was erg leuk ik heb er erg van genoten het is jammer van het fototoestel maar na een dag met een slecht humeur de draad weer op gepakt. Gelukkig heb ik mijn filmcamara nog waar ik ook fotos mee kan maken (9999) dus ik kan nog wel even vooruit. Ik lees dat je buik ook aardig aan het groeien is ik ben benieuwd als ik weer terug ben hoe dat staat.Ik vindt het fijn dat jullie zo meeleven . Ik begrijp van Han dat hij na deze reis een boek gaat uigeven over onze belevenissen dus ik laat het hierbij
      Groetjes Hans

  2. Leo Says:

    Dat is wel balen zeg! Fototoestel weg. Mag ik hopen dat er nog een toestel in gebruik is gebleven? IK maak graag aanspraak op een paar kopietjes van de vliegtuigbeelden voor mijn luchtvaartarchief als dat mag….

    • hanvanaalst Says:

      Leo,
      Ja, balen. Gelukkig hebben we mijn toestel met veel de zelfde fotoas en Hans kan nu fotos maken met z’n videocamera.
      We hebben geen beelden nog uit het vliegtuig, we zaten bij de vleugel en daar was niets te zien.
      Misschien op de terugweg. We hebben wel fotos uit het automuseum in Tupelo.
      Groeten,
      Han(s)

  3. rob the man Says:

    Hoi Han (en Hans),

    Moest “even” een week bijlezen (schande). Wat hebben jullie veel gezien en gedaan. Erg leuk om meegenomen te worden in jullie belevenissen; de blog leest als een goeie soap!
    Ik hoop dat jullie de lange ritten naar New Orleans goed doorkomen.

    Heel veel plezier.
    hartelijke groet, Rob

Geef een reactie

