Naar San Antonio (27-04-2009)

The Alamo in de regen

The Alamo in de regen


Na Skypen en ontbijt op weg naar San Antonio.
Onderweg een Outlet Mall tegengekomen met voornamelijk kleding. Zo gigantisch groot dat je met je oren staat te klapperen. Het bestaat in feite uit twee outlets: Tanger en Prime. Een paar honderd merkwinkels en nog wat andere winkels gelegenheden als de Disney store en McDonalds.
Al vroeg een motel gezocht, dat werd Super 8. Weer een goed motel, goed verzorgd. We konden er al vroeg in.
De dag begon regenachtig maar klaarde in de namiddag op.
Begonnen met een verkenning van het centrum. Erg leuke stad met een gezellig centrum.
The Alamo bezocht, de voormalige missie en fort en nu museum. The Alemo is bekend van the battle of the Allemo. Langs de River Walk gelopen, een aaneenschakeling van winkeltjes en horeca langs de San Antonio rivier onder straatniveau.
Zoals gepland twee meseums bezocht The Buckhorn met van alles over (opgezette) dieren die horens hebben en het wilde westen. Het tweede museum ging over de Texas Rangers, het ontstaan en de ontwikkeling en bv. Bonny and Clyde.
Nog even door San Antonio gelopen en toen de Tower of the America’s bezocht. Een gigantisch hoge toren waar je met een lift aan de buitenkant omhoog gaat. Een geweldig uitzicht over San Antonia en omgeving. Er was oook nog een 4-D voorstelling: Sky over Texas.
Daarna terug naar het motel. Dat was nog lastig te vinden omdat Annie niet overweg kon met het adres op het kaartje van het hotel. We hebben het toen op eigen kracht nog gevvonden.
Morgen naar Fort Stockton ca. 550 km/6,5 uur.

9 Reacties to “Naar San Antonio (27-04-2009)”

  1. eveline Says:

    Hallo Heren,

    Nog steeds geweldig om te lezen over jullie reis.
    Ook erg interessant om te lezen over de vele winkels en out lets stors.
    En er is zelfs een disney store oke ik had het al gemeld ik ben JARLOERS!!!!
    Maar uiteraard gun ik jullie nog een fantastische vakantie.
    We beginnen jullie nu wel te missen dus doe voorzichtig en geniet van je vakantie voor je het weet zit je hier in het (inmiddels weer) natte koude kikkerlandje!!!

    Dikke kus eef

    • hanvanaalst Says:

      Hallo Eveline en Jordin,
      De vakantie voldoet geheel aan de verwachting. Het rijden hier valt wel mee doordat men erg rustig rijdt en wij op wegen komen waar weing verkeer is rijdt dit ontspannen, Opa vond het fijn mijn stem even te horen ik heb ookeen kaart gestuurd deze zal hij inmiddels wel hebben ontvangen. Ik heb mijn errste overhemd met parelmoeren knoopjes gekocht dus als ik niet uitkijk kom ik straks als ranger aan op Schiphol. Ik mis jullie ook maar voor je het weet zit ik thuis weer op de bank.

      groetjes,
      Hans

  2. rob the man Says:

    Hoi H&H,

    Weer een week om nooit te vergeten stel ik mij zo voor! Daarbij natuurlijk erg fijn weer (op dat beetje regen na dan).

    Han, mis je de koffie uit de machine al of loop je Starbucks plat?
    Ik mis je inmiddels ook (met name omdat ik nu iedere keer zelf mijn koffie moet halen) maar ben blij dat het jullie zo goed vergaat!

    Blijf genieten! Hartelijke groet, Rob

  3. Leo Says:

    Heren, morgen wel in het oranje he? Dan is het hier Koninginnedag en dat moet je toch uitstralen…..Inmiddels klaart het weer hier op en gaanwe weer naar zomerse temperaturen. En horen jullie daar ook iets over de Mexican Flue?

    • hanvanaalst Says:

      Hallo Leo,
      Weinig oranje in Roswell, wel veel groen….
      Hier tropische temperaturen.
      Van de zwijnen griep horen we hier maar sporadisch iets. Veel Mexicaanse slachtoffers…..
      Groeten,
      Han

  4. Karen Says:

    Vandaag weer eens de blog gelezen,
    wat een belevenissen!!

    Goed ook om te lezen dat het skypen en bloggen gewoon goed lukt, Han.

    Ik mis je aanwezigheid ook Han, je kamergenoot heeft steeds meer aandacht en zorg nodig, hij vereenzaamt, dus hij begint steeds meer aandacht te vragen 😉

    Mannen, ik wens jullie nog een ongelofelijk mooie reis verder,
    flue free bij voorkeur!

    hartelijke groet
    Karen

    • hanvanaalst Says:

      Hoi Karen,
      Alles goed?
      Voor ons blijft het nog steeds een feestje. De ene verbazing na de andere.
      Heel wisselend.
      Tot nog toe alleen runderen gezien en één zwijn, die lag dood lang de weg en werd opgeruimd door gieren.
      Geef Rob maar af en toe een aai over z’n bol dan komt ’t wel goed.
      (Als er nog ontwikkelingen zijn hoor ik dat wel?)
      We gaan lekker door d’r zit al zo’n 4000 mijl op en ca. 1500 foto’s.
      En Skypen is echt leuk doen, we bija elke dag.
      Groeten,
      Han

  5. stefke van aalst Says:

    hey kanjers
    en al het oranje gevoel
    nou wij hebben de oranje koekjes al in huis en we gaan met de kids vast wat moois scoren
    heel plezier
    dikke zoenen stefke

Geef een reactie

