In Los Angeles (15-05-2009)

Vanochtend na skypen over Sunset Boulevard gelopen en ontbijt bij de Koreaanse dame. Daarna met de Metro naar Down Town LA en daar een wandeling gedaan langs de historische gebouwen van LA. Sommige erg mooi maar de meesten enigszins vergane glorie. Mooie gebouwen zijn ook de bibliotheek van LA en Union Station waar we Amtraktreinen zagen vertrekken. De wandeling geeft echter wel een ander beeld van LA dan tot nu toe op grond van wat we hebben gezien op Hollywood Boulevard, Sunset Boulevard etc. Wat opvalt, is het grote aantal daklozen dat uit een winkelkarretje of zo leeft. Het contrast is schrijnend, veel mensen aan de onderkant van de maatschappij met daarnaast relatief veel weelde.
Na de wandeling een bezoek aan China Town. Niet erg groot, wel leuk. Aansluitend een soort Littel Italty met een markt die een mix is van Mexicaans, Spaans en Italiaans.
Een Koreaanse hamburger als diner en na even rust in het hotel nog even naar Hollywood/Sunset Boulevard. Het is vrijdagavond en veel drukker en gezelliger dan andere dagen. Veel mensen in “zondagse” kleding en zaken die door de week niet open zijn maar in het weekend wel. Onderweg terug boodschappen meegenomen voor de volgende route.
Morgen op weg langs de kust.

4 Reacties to “In Los Angeles (15-05-2009)”

  1. eveline Says:

    Hallo Heren,

    Vergeten jullie de koriaanse mevrouw niet in te pakken, want ben nu wel erg nieuwsgierig geworden naar de burgers die jullie zo overheerlijk vonden de laatste dagen. Of is het overige eten zo belabberd.

    Hier gaat alles goed. Morgen asperges bij mama eten volgens recept van papa heb ik begrepen.
    Ik heb denk ik voor het eerst de baby gevoeld. Ik weet het niet zeker (kunnen ook mijn ingewanden zijn die me beginnen te schoppen), want weet niet of het inderdaad zo moet voelen.
    Was gek maar geweldig om iets te voelen. Begon me langzaam af te vragen of hij er nog zat.

    Nog andere halve week en dan mag ik eindelijk weer voor de echo.
    Maar tegen die tijd zijn jullie weer terug dus geniet er nog even van.

    dikke kus eef

    • hanvanaalst Says:

      Hallo Eef,

      Ja het gaat nu opschieten inderdaad hebben wij heerlijke burgers gegeten bij een niet Amerikaanse eettent ze waren heerlijk
      Fijn dat je de eerste bewegingen heb gevoeld of dit nu de ingewanden zijn er zit beweging in dus dat is een goed teken.
      Is Jorin al in training voor het vaderschap en heeft hij ook alwat gevoeld.Ik hoop dat de asperges goed gesmaakt hebben. Het begint nu echt op te schieten nog een kleine week het lijkt steeds sneller te gaan.Dus tot zo.
      Groeten,
      han(s)

  2. rinus Says:

    haha die Eef,
    Ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar die burger…als iemand van burgers houd ben ik het wel!
    Ik hoop maar dat ze het recept gescoord hebben 😛
    Enniewee mannen wat een journey zeg..om strontjaloers op te worden, kom ik aan met m’n weekendje new york haha
    Jammer dat jullie niks leuks konden vinden in Venice..das de woonplaats van 1 van m’n favoriete muziekbands..dat is de plek waar de skatescene zo’n beetje is begonnen..ja daar zullen jullie niks mee hebben vrees ik haha.
    Mannen geniet er nog even van want voordat je het weet is het vast over :(.
    Han alvast bedankt voor de felicitatie’s ik hoop dat er nog wat mensen komen om een borrel te halen.(bij Froukje)(hint):D
    See you soon.
    Have a nice day!
    Rinus

    • hanvanaalst Says:

      Howdy Rinus,
      Het recept voor de burger hebben we, we zaten er bij toen ze die maakte, dus…. (Vooral vet en vet.
      Venice was inderdaad een betje vluchtig niet veel gezien, maar ja we moesten onderdak hebben en daar vonden we alleen een rose hostel met zoveel op een kamer en dat zijn we niet meer gewend.
      Veel plezier nog dat hebben wij ook.
      Groeten,
      Han(s)

Geef een reactie

